L'Ajuntament de Berga inicia les obres al vial d'accés a les noves urgències de l'hospital

Última revisió 28-11-2023 14:32
28/11/2023

Aquest dimarts 28 de novembre, s’han iniciat els treballs previs de les obres d’adequació del vial nord d’accés a l’Hospital de Berga, que es convertirà en l’accés principal al nou servei d’urgències.

Les obres s’han adjudicat a l’empresa ASFALTOS BARCINO S.L. per un import de 203.461,50 € (IVA inclòs).

Actuacions per facilitar l’accés dels vehicles

Les obres se centren en tres actuacions principals que tenen per objectiu facilitar l’accés dels vehicles a les noves urgències, sobretot de les ambulàncies:

• L’enderroc de la illeta central al cul-de-sac del vial, just davant de la nova entrada al servei d’urgències. S’ampliarà l’espai i es formarà una plataforma única d’asfalt, per facilitar l’accés i el gir de vehicles particulars i ambulàncies.
  • El retall del talús a la corba més propera a les noves urgències, per millorar la visibilitat i facilitar el gir, així com la col·locació d’una malla de protecció per evitar despreniments.
  • L’ampliació de la calçada a l’inici del vial, sortint de la rotonda de la carretera C-1411z, per facilitar l’accés dels vehicles, especialment de les ambulàncies.

Facilitar l’accés a peu

Pel que fa als vianants, podran accedir a les noves urgències per l’interior de l’edifici, fent ús de l’escala o els ascensors, però també per fora, a través del vial. Les obres milloraran l’accés a peu per l’exterior, ja que es preveu la construcció d’una nova escala per completar la connexió entre l’aparcament en zona blava de pagament reduït i el nou accés a urgències. També s’arranjaran les voreres malmeses pel pas del temps i les arrels dels arbres, s’adaptarà un pas de vianants i se substituiran les lluminàries dels fanals, canviant vapor de sodi per tecnologia LED.

Aportació de 75.000 € per part del Consell Comarcal

L’Ajuntament de Berga i el Consell Comarcal del Berguedà han signat un conveni de col·laboració que permetrà que una part del finançament l’aporti l’ens comarcal, tal com es va acordar en un Consell d’Alcaldes. Concretament, el Consell Comarcal hi destinarà 75.000 € provinent d’una subvenció de la Diputació de Barcelona, mentre que la resta, poc més de 128.000 €, correspon a recursos propis de l’Ajuntament de Berga.

Vial d'accés a la zona de les noves urgències de l'Hospital de Berga
Autor: Ajuntament de Berga