Tramitació del DNI

Tramitació del Document Nacional d'Identitat a Berga (renovació i primera tramitació)

La tramitació del Document Nacional d’Identitat per als ciutadans del Berga resultava fins ara un tràmit força pesat a causa del desplaçament que havien de fer fins la comissaria més propera de la Policia Nacional, situada a Puigcerdà, Vic o Manresa.
A partir del mes de juliol aquesta situació canvia perquè un equip mòbil de la Policia Nacional es desplaçarà a Berga un dia de cada mes permetent que aquesta tramitació resulti més propera.
A continuació descriurem la informació més rellevant que la ciutadania de Berga, o dels pobles propers, necessita saber en referència a aquest tràmit.
No obstant cal remarcar que el tràmit és competència de Policia Nacional i tota la informació detallada, actualitzada i completa la podrem trobar al Portal del DNI de la Policia Nacional

https://www.dnielectronico.es/PortalDNIe/

Respecte la tramitació del DNI a Berga, què hem de saber?

On ho podrem tramitar?

La tramitació i lliurament de documents es realitzarà a

Hotel d’Entitats

C. Mestre Pedret, 2 08600 Berga

https://maps.app.goo.gl/2B7v7rg8A8zC3oFY9

Quan i com es pot tramitar?

La tramitació es realitza en dues sessions, la primera sessió és per presentar la documentació i la segona per recollir el document del DNI.

Per presentar la documentació (primera sessió) caldrà reservar cita prèvia mitjançant el següent enllaç:

http://citaprevia.ajberga.cat/

Per demanar més informació o si necessiteu que un dels nostres operadors us assisteixin a la reserva de la cita prèvia podeu adreçar-vos a la nostra OAC, telefònicament o presencialment.

Oficina d’Atenció a la Ciutadania
Pl. Sant Pere, 1 (Berga)
Telf. 938214333

(*) El primer dia de tramitació serà el 19 de juliol de 2024. A partir d’aquest dia hi haurà una tramitació cada mes. Excepte a l’agost que no hi haurà tramitació i el juliol (per ser el primer) que s’obriran dos dies.
L’horari de tramitació serà habitualment de 9:30 a 13:00 hores. (Caldrà consultar disponibilitat de cada dia en concret)

En cas d’omplir-se la sessió caldrà reserva cita prèvia a la següent sessió disponible. Recordeu que també es realitza sessió presencial als municipis de Gironella i Bagà. En aquests casos, per realitzar la reserva, caldrà que us adreceu als seus ajuntaments.

Per recollir el document (segona sessió) caldrà presentar-se, també a l’Hotel d’entitats de Berga, el dia i hora que se us indicarà a la primera sessió

En el cas que la persona per a la qual es tramita el document sigui menor de 14 anys, haurà de venir acompanyat del pare, mare o tutor/a legal.
En cas que hagi de venir acompanyat per una altra persona, haurà de portar una autorització signada del pare, mare o tutor/a legal.

(*) Hi haurà una tramitació especial en domicili per aquelles persones que no puguin desplaçar-se al lloc de tramitació i puguin acreditar la seva incapacitat.

Quin cost té el tràmit?

De la mateixa manera que si anem a fer la tramitació a la comissaria de la Policia Nacional, el cost del tràmit és de 12 €. Cal remarcar que és indispensable portar els diners en metàl·lic.
Existeix una bonificació del 100 % per als següents casos:

  • Canvi de domicili amb el DNI en vigor
  • Família nombrosa

Quines tramitacions podré fer?

  • Renovacions per caducitat o deteriorament
  • Renovació per canvi de domicili
  • Renovació per pèrdua o sostracció
  • Primera inscripció (quan l’anterior document que es disposava no era un NIE)

(*) La resta de tramitacions no es podran fer a Berga. Com per exemple, el passaport, primera inscripció quan anteriorment es disposava d’un NIE o modificació de qualsevol de les dades del document, sempre que no sigui el domicili En aquests casos s’haurà de tramitar a la comissaria més propera de la Policia Nacional, prèvia reserva de cita prèvia al Portal del DNI de la Policia Nacional
https://www.dnielectronico.es/PortalDNIe/

Quins documents he de portar?

Per renovacions en general (per caducitat, deteriorament o canvi de domicili)

  • Document original actual
  • Fotografia recent en color, del rostre del sol·licitant, de mida 32x26 mm, amb fons uniforme blanc i llis. 
  • Volant d’empadronament amb vigència, expedit com a màxim 90 dies abans del dia de la tramitació (per renovacions per canvi de domicili o primera inscripció)
  • 12 € en efectiu (Taxa)
  • Llibre de família, en vigència, nominal i en forma física (per gaudir de la bonificació del 100 % de la taxa)

(*) No serà possible la renovació de passaports

Si es tracta de primera inscripció

  • Partida de naixement amb data d’expedició, com a màxim 6 mesos abans del dia de la tramitació (per primeres inscripcions)
  • Volant d’empadronament amb vigència, expedit com a màxim 90 dies abans del dia de la tramitació

(*) No serà possible si la primera inscripció prové d’un NIE

Si es tracta d’una pèrdua o sostracció

  • Denúncia interposada davant de l’autoritat policial (per renovació per pèrdua o sostracció)

Per tramitacions d’un menor (a més a més)

  • Autorització del pare, mare o tutor/a legal (en cas que la persona per a la qual es tramita del document no vingui acompanyada del pare, mare o tutor/a)
  • Document original del pare, mare o tutor/a

(*) En cas de caiguda del xip, el DNI-e haurà de ser tractat com un document deteriorat, estant el seu titular obligat a l'obtenció d'un duplicat, tal com s'estableix en l'article 8 del Reial decret 1553/2005, de 23 de desembre, en el qual es preceptua que "els documents substituïts perdran el caràcter de Document Nacional d'Identitat, així com els efectes que l'ordenament jurídic atribueix a aquest respecte al seu titular".

(*) No obstant es recomana consultar el Portal del DNI https://www.dnielectronico.es/PortalDNIe/ on el ciutadà podrà trobar la informació més actualitzada i detallada.

Tramitació en domicili

Quan la persona que necessita tramitar el Document Nacional d’Identitat no pot desplaçar-se al lloc on es tramita, l’equip mòbil de la Policia Nacional es desplaçarà al domicili per fer el tràmit. En aquest cas, prèviament, la persona incapacitada per desplaçar-se o bé la persona apoderada haurà de sol·licitar el servei i justificar la situació de dependència. En cas de residir al municipi de Berga caldrà presentar, per correu electrònic a l’adreça citadnidomicili@ajberga.cat, la següent documentació:

  • Sol·licitud per a la tramitació en domicili
  • Document acreditatiu de la incapacitat per a desplaçar-se al lloc de tramitació (certificat mèdic o qualsevol altre document acreditatiu). Aquest document podrà ser un informe mèdic que acrediti la situació d'impossibilitat de desplaçament a les dependències municipals per trobar-se limitada anatòmicament o funcionalment requerint l'assistència d'ajuda per als actes essencials de la vida. També podrà ser un informe tècnic de qualsevol Servei on estigui se'n atès que pugui demostrar que el trasllat a les dependències municipals pot ser un efecte negatiu en l'estat de salut (autisme, deteriorament cognitiu, asperger...).
  • Apoderament de la persona incapacitada (en el supòsit que la persona no estigui capacitada per realitzar la tramitació, ni tan sol en el domicili)

Una vegada verificada la petició rebrà un correu de resposta i l’equip mòbil de la Policia Nacional es posarà en contacte per acordar:

  • El dia i hora de la tramitació en domicili
  • La documentació que haurà de tenir emplenada el dia de la visita

El dia de la tramitació en domicili haurà de tenir preparada la mateixa documentació que cal presentar en les tramitacions presencials. En el cas d’altres municipis posar-se en contacte amb l’ajuntament del seu municipi.

(*) No obstant es recomana consultar el Portal del DNI https://www.dnielectronico.es/PortalDNIe/ on el ciutadà podrà trobar la informació més actualitzada i detallada.

Altra informació a tenir en compte

  • Es pot iniciar la tramitació de renovació fins a 6 mesos abans del venciment del document.
  • Plantilles que podreu necessitar:
    • Autorització del pare, mare o tutor/a legal (en cas que la persona que tramita el DNI sigui menor d’edat i hagi de venir acompanyat per una persona que no és el pare, mare o tutor/a legal)
    • Sol·licitud de tramitació en domicili
Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 01-07-2024 13:01