Tramitació del Document Nacional d'Identitat a Berga (renovació i primera tramitació)
La tramitació del Document Nacional d’Identitat per als ciutadans del Berga resultava fins ara un tràmit força pesat a causa del desplaçament que havien de fer fins la comissaria més propera de la Policia Nacional, situada a Puigcerdà, Vic o Manresa.
A partir del mes de juliol aquesta situació canvia perquè un equip mòbil de la Policia Nacional es desplaçarà a Berga un dia de cada mes permetent que aquesta tramitació resulti més propera.
A continuació descriurem la informació més rellevant que la ciutadania de Berga, o dels pobles propers, necessita saber en referència a aquest tràmit.
No obstant cal remarcar que el tràmit és competència de Policia Nacional i tota la informació detallada, actualitzada i completa la podrem trobar al Portal del DNI de la Policia Nacional
https://www.dnielectronico.es/PortalDNIe/
Respecte la tramitació del DNI a Berga, què hem de saber?
On ho podrem tramitar?
La tramitació i lliurament de documents es realitzarà a
Hotel d’Entitats
C. Mestre Pedret, 2 08600 Berga
Quan i com es pot tramitar?
La tramitació es realitza en dues sessions, la primera sessió és per presentar la documentació i la segona per recollir el document del DNI.
Per presentar la documentació (primera sessió) caldrà reservar cita prèvia mitjançant el següent enllaç:
http://citaprevia.ajberga.cat/
Oficina d’Atenció a la Ciutadania
Pl. Sant Pere, 1 (Berga)
Telf. 938214333
L’horari de tramitació serà habitualment de 9:30 a 13:00 hores. (Caldrà consultar disponibilitat de cada dia en concret)
En cas que hagi de venir acompanyat per una altra persona, haurà de portar una autorització signada del pare, mare o tutor/a legal.
Quin cost té el tràmit?
Existeix una bonificació del 100 % per als següents casos:
Canvi de domicili amb el DNI en vigor Família nombrosa
Quines tramitacions podré fer?
Renovacions per caducitat o deteriorament Renovació per canvi de domicili Renovació per pèrdua o sostracció Primera inscripció (quan l’anterior document que es disposava no era un NIE)
Quins documents he de portar?
Per renovacions en general (per caducitat, deteriorament o canvi de domicili)
Document original actual Fotografia recent en color, del rostre del sol·licitant, de mida 32x26 mm, amb fons uniforme blanc i llis. Volant d’empadronament amb vigència, expedit com a màxim 90 dies abans del dia de la tramitació (per renovacions per canvi de domicili o primera inscripció) 12 € en efectiu (Taxa) Llibre de família, en vigència, nominal i en forma física (per gaudir de la bonificació del 100 % de la taxa)
Si es tracta de primera inscripció
Partida de naixement amb data d’expedició, com a màxim 6 mesos abans del dia de la tramitació (per primeres inscripcions) Volant d’empadronament amb vigència, expedit com a màxim 90 dies abans del dia de la tramitació
Si es tracta d’una pèrdua o sostracció
Denúncia interposada davant de l’autoritat policial (per renovació per pèrdua o sostracció)
Per tramitacions d’un menor (a més a més)
Autorització del pare, mare o tutor/a legal (en cas que la persona per a la qual es tramita del document no vingui acompanyada del pare, mare o tutor/a) Document original del pare, mare o tutor/a
Tramitació en domicili
Sol·licitud per a la tramitació en domicili Document acreditatiu de la incapacitat per a desplaçar-se al lloc de tramitació (certificat mèdic o qualsevol altre document acreditatiu). Aquest document podrà ser un informe mèdic que acrediti la situació d'impossibilitat de desplaçament a les dependències municipals per trobar-se limitada anatòmicament o funcionalment requerint l'assistència d'ajuda per als actes essencials de la vida. També podrà ser un informe tècnic de qualsevol Servei on estigui se'n atès que pugui demostrar que el trasllat a les dependències municipals pot ser un efecte negatiu en l'estat de salut (autisme, deteriorament cognitiu, asperger...). Apoderament de la persona incapacitada (en el supòsit que la persona no estigui capacitada per realitzar la tramitació, ni tan sol en el domicili)
El dia i hora de la tramitació en domicili La documentació que haurà de tenir emplenada el dia de la visita
Altra informació a tenir en compte
Es pot iniciar la tramitació de renovació fins a 6 mesos abans del venciment del document. Plantilles que podreu necessitar: Autorització del pare, mare o tutor/a legal (en cas que la persona que tramita el DNI sigui menor d’edat i hagi de venir acompanyat per una persona que no és el pare, mare o tutor/a legal) Sol·licitud de tramitació en domicili