El Berguedà s'adhereix a la campanya "Recicla vidre per elles" per la recerca contra del càncer de mama

Última revisió 23-10-2023 14:12
23/10/2023

El Berguedà participa en una campanya per recollir fons per la lluita contra el càncer de mama.

El Consell Comarcal del Berguedà i l'Ajuntament de Berga s'han adherit a la iniciativa "Recicla vidre per elles" que promou Ecovidrio que gestiona el reciclatge de vidre i la Fundació Contigo que promou la recerca, principalment del càncer de mama.

Enguany aquesta campanya d'àmbit estatal arribarà a més de 140 ciutats entre les quals Berga amb l'objectiu de donar suport a la recerca i promoure la prevenció d'un càncer que afecta 1 de cada 8 dones a Espanya. La campanya s'ha presentat aquest dilluns a Berga amb la presència de Jesús Calderer, conseller comarcal de Residus; Ermínia Altarriba, regidora de l’Ajuntament de Berga; Aurora Fernández, presidenta de Ginkgo l'entitat berguedana que lluita contra el càncer i també Víctor Luna, tècnic de gerència d’Ecovidrio a Catalunya.

La iniciativa consisteix en la col·locació de 340 contenidors de vidre a 140 ciutats de l'estat. A Berga s'ha posat a la part central del passeig de la Pau a l'encreuament amb el carrer de la Gran Via. Els diners que es generin amb el reciclatge del vidre que hi dipositi la ciutadania es destinaran íntegrament a la campanya a través de la Fundació Contigo contra el Càncer de Mama, que compta actualment amb 20 projectes enfocats en l'estudi d'aquesta malaltia i els seus diferents tractaments.

Contenidor rosa que visualitza la lluita contra el càncer de mama

Aquest contenidor estarà operatiu des del 23 d’octubre i durant dues setmanes. En la presentació s'ha fet una crida perquè la ciutadania se sumi a aquesta iniciativa i aportin el seu granet de sorra per ajudar a la investigació.

La iniciativa solidària també pretén conscienciar als ciutadans de la importància de la cura del medi ambient a través del reciclatge de vidre, al mateix temps que promou la recerca i la prevenció del càncer de mama. Una malaltia que afecta 1 de cada 8 dones a Espanya i es calcula que es diagnostiquen més de 2 milions de casos cada any al voltant del món.

Novena edició de la campanya

La campanya "Recicla vidre per elles" arriba enguany a la seva novena edició. Sota el lema "Invertir en recerca, és invertir en vida" Ecovidrio i la Fundació Contigo han format el primer equip de futbol femení amb l'objectiu promoure la prevenció i l'autoexploració enfront del càncer de mama i recaptar fons per a la recerca d'aquesta malaltia a través del reciclatge d'envasos de vidre.

(*) Notícia elaborada Ecovidrio i 'àrea de Comunicació del Consell Comarcal del Berguedà.

Víctor Luna, Aurora Fernández, Ermínia Altarriba i Jesús Calderer en la presentació de la campanya "Recicla vidre per elles", al passeig de la Pau
Autor: Ajuntament de Berga