Berga promou el comerç local amb una campanya que potencia els valors i l'oferta comercial del municipi

Última revisió 29-12-2022 14:28
29/12/2022

L’Ajuntament de Berga ha desenvolupat una campanya per promocionar el comerç de proximitat. Es tracta d’una iniciativa per donar visibilitat al comerç de la ciutat amb l’objectiu d’incentivar les compres locals i dinamitzar el teixit comercial del municipi.

La campanya també pretén involucrar la ciutadania transmetent els valors que aporta el comerç local, generant vida al municipi i fent que la ciutat sigui més dinàmica, propera i humana. La campanya anomenada “Anem de compres a Berga, teixim futur” forma part de la línia de treball de difusió del comerç local de l’àrea de Promoció Econòmica del consistori berguedà. Aquesta acció està contemplada al Pla Estratègic del Sector Comercial del Berguedà 2021-2025, desenvolupat per l’empresa Hidra i impulsat per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà.

Per què comprem a Berga?

La campanya destaca diferents aspectes vinculats al comerç local com per exemple la sostenibilitat, l’economia local, la singularitat, la qualitat o els vincles comunitaris. Una de les característiques principals del comerç local és el tracte personalitzat i proper de les persones que atenen darrere el taulell. També trobem un producte que sovint és propi del territori, tret que el fa singular. A més, les compres als establiments de la ciutat estimulen l’economia local i generen la creació de llocs de treball, tant directes com indirectes, fet que implica tenir més oportunitats al territori, fent que Berga i el Berguedà esdevinguin un lloc millor per viure-hi. Un altre dels aspectes destacats és la reducció de la petjada ecològica, ja que fem que les nostres compres siguin més sostenibles pel medi ambient quan reduïm els desplaçaments llargs i comprem a prop de casa. En definitiva, comprar al comerç local també ens permet crear llaços comunitaris perquè ens vincula dia a dia a la ciutat i la seva gent.

Totes aquestes singularitats també pretenen donar visibilitat a l’oferta comercial existent i fer que els berguedans i berguedanes valorin els avantatges de la compra de proximitat, així com l’ampli ventall de productes i serveis de qualitat que tenen al seu abast, sense la necessitat de desplaçar-se fora de la ciutat. En aquest sentit, cal tenir present que la ciutat compta amb una oferta comercial àmplia amb més de 600 activitats comercials i de serveis.

Difusió a bústies i instal·lació de banderoles als eixos comercials

La campanya per promocionar el comerç de proximitat inclou diferents accions de comunicació. Per exemple, destaca la distribució de fulletons informatius de la campanya que es va fer a les llars berguedanes fa unes setmanes. L’objectiu d’aquesta acció és donar a conèixer les característiques de les compres locals i les implicacions que té per a un territori viu i dinàmic. La distribució per mitjà de bustiada ha permès que sigui un document d’ampli abast per a la població local.

Una altra de les accions efectuades ha estat la instal·lació de banderoles als carrers de la ciutat, fent especial èmfasi en els eixos comercials del municipi. Aquestes banderoles esdevenen un element visual per apropar el missatge de la campanya a tota mena de consumidors i consumidores, locals i visitants, complementant la informació aportada en els fulletons.

La campanya “Anem de compres a Berga, teixim futur” ha estat creada, dissenyada i implementada per la cooperativa L’Arada Creativa Social i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i Bergacomercial.

  

Banderoles de la campanya "Anem de compres a Berga, teixim futur", a la plaça dels Països Catalans
Banderoles de la campanya "Anem de compres a Berga, teixim futur", a la plaça dels Països Catalans
Autor: Ajuntament de Berga